Change of plans (deel 3) - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van Oxana & Jerome - WaarBenJij.nu Change of plans (deel 3) - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van Oxana & Jerome - WaarBenJij.nu

Change of plans (deel 3)

Door: Jerome

Blijf op de hoogte en volg Oxana & Jerome

21 Januari 2009 | Cayman Eilanden, Georgetown

Vandaag hadden we onze eerste stop van de cruise op Grand Cayman. Zoals de meesten weten heb ik ruim een maand op Grand Cayman gewerkt in 2000.
Omdat de wind anders was dan normaal ging het schip niet voor anker in George Town (hoofdstad) maar aan de andere kant van het eiland. Nadat we aan wal gingen taxi genomen naar George Town. Er waren vandaag 3 cruise schepen in Cayman, een van Princess, een van Carnival en ons schip van Norwegian Cruise Line. Je merkt wel dat de atmosfeer op het eiland anders is met 6000-7000 cruise passagiers. Toen ik daar werkte had ik dat niet zo door omdat normaal gesproken de cruise schepen op werkdagen aanmeren en dan moest ik uiteraard werken. In ieder geval vandaag een beetje rond gelopen, de beëdiging van Obama op het strand van 7 mile’s Beach gekeken en daarna terug naar het schip.
Iets over onze cruise:
Ons schip heeft 2400 passagiers en meer dan 1000 man crew. Wij hebben een zogenaamde back to back cruise geboekt, dat zijn twee cruises achter elkaar. De eerste duurt 5 dagen en gaat van Miami, Cayman, Cozumel en terug naar Miami. Vrijdag komen we dus weer terug in Miami. De korte cruises hebben veel jonge passagiers, ik denk dat het merendeel 20-ers en
30-ers zijn. De eerste avond was ook het halve schip behoorlijk lam. De nighclub (disco) gaat ook tot een uur of 5 door, wel iets teveel hiphop. Entertainment is van een hoog niveau, goede stand up comedian, een groep die heel ver in de finale van “America got talent” is gekomen. Natuurlijk is er ook de piano bar muziek maar er is altijd wel wat voor ons!
Vrijdag beginnen we dus aan het tweede deel van de cruise (zelfde schip), Miami, Dominicaanse republiek, BVI, Antigua, Barbados en St. Lucia en dan terug naar Miami. Deze duurt 9 dagen dus zal de gemiddelde leeftijd wel hoger zijn.
Zoals je uit de titel kan opmaken is weer wat veranderd, in eerste instantie zouden we terug gaan naar Mexico voor 5 dagen maar we vonden dat dit weinig toe zou voegen aan onze reis dus hebben we besloten om na onze cruise vanaf Miami op maandag 2 februari terug naar Nederland te vliegen. We zijn dinsdag 3 februari weer terug, dus mannen vrijdag 6 uur Kingfisher.

• 21 Januari 2009 - 07:01

Joris:

Ben blij dat je onze klacht ter harte hebt genomen ;-).

• 21 Januari 2009 - 15:48

Daniëlle:

Hey die Jerome en Oxana,

leuk om al jullie mooie berichten te lezen. jammer dat het er al weer bijna op zit, alhoewel bijna, jullie hebben nog 10 dagen, da's al een hele vakantie op zich. Hoe gaan jullie ooit weer wennen in Nederland na zo'n ervaring? Dat komt nooit meer goed.. Bedankt voor de mooie nieuwjaarskaart en hopelijk weer tot snel. groetjes ook van Hugo,
    Daan

• 26 Januari 2009 - 06:46

Peter:

Ik raak wel een beete in de war van al die wijzigingen in de plannen hoor... Mag ik een beetje zekerheid! :-) Mooie foto´s! Tot vrijdag de 6de en geniet er nog ff van.